28. januar 2015

Innred med planter

Jeg har alltid likt grønne planter.
Og de fleste overlever (en liten stund i allefall) her hos oss.
Grønne planter passer inn over alt,
de kommer i forskjellige størrelser, former og ulike grønne nyanser. 
Noen som trenger mye vann og noen som nesten ikke trenger vann.
Noe for alle og en hver med andre ord.
Og ikke minst mye billigere enn å kjøpe bukett hver uke.


Jeg har mine litt her og der.
Noen på badet, kjøkkenet, stua og i gangen.
Jeg syns de er så dekorative og det gir liv i rommet.
Og hvis veggene er lyse, kommer grønnfargen godt frem.


Jeg setter dem ofte i sammenheng med lysglass eller annet interiør.

Nå er det mye fokus på innredning med planter i media.
Og det forstår jeg godt.
Bytt ut buketten med en eføy, dufteranke eller en bregne!
Du vil nok ikke angre :-)



Jeg kom hjem med en plante for mye sist, 
dvs at jeg ikke hadde flere potter igjen.
Så da fant jeg frem sølvspray og en hermetikkboks.
Og resultatet passet fint på hyllen på kjøkkenet.


Susanne

1 kommentar: