25. juni 2015

G R Ø N T

Hjemmet mitt fylles av grønne planter for tiden.
Jeg har alltid hatt litt planter inne,
men aldri så mange som nå.
De er dekorative og frisker opp i interiøret.
Jeg har en blanding av gammeldagse planter, palmer, kaktuser, suklenter osv.
En salig mix rett og slett.


Etter noen år,
har jeg lært hvilke planter jeg kan få til,
og hvilke jeg ikke får til.
Og det har godt en del i bosset for å si det sånn.
Det jeg gjør nå når jeg har en plante som ikke trives, 
er å sette den ut på terrassen en stund. 
Ofte kommer de seg faktisk i frisk luft og med regn på seg.
For eksempel en Ildtopp, 
når den er avblomstret inne,
setter jeg den ut og klipper litt bort ytterst på stilkene.
Så etter en liten stund, 
kommer den i blomst igjen i en annen farge!!


Husk,
 det finnes planter for alle,
og du har grønne fingre eller ikke.
Spør på blomsterbutikken hvilke planter du burde kjøpe.




Så nå gjenstår det å se hvor mange som overlever sommeren inne
når jeg er på ferie....

S




1 kommentar:

  1. Så fint med mange planter! :) Selv har jeg bare et par. Av erfaring så klarer jeg ikke å holde liv i flere enn 2. haha. Men kanskje jeg skal gjøre ett nytt forsøk. Ble så inspirert!

    SvarSlett