2. desember 2014

Julekalenderen

Som liten hadde jeg en julekalender som var brodert av mamma,
det var alltid spennende når den kom frem.
Vel, nå er det litt andre tider og
jeg som mamma liker noen tradisjoner,
men jeg liker også noen forandringer.
Jeg tror jentene har knapt nok hatt samme kalender mer en 2-3 år,
før jeg har endret den igjen.
Her er kalenderen fra i fjor:


Den er laget av ting som jeg allerede hadde.
En stor finer plate
Hvitmaling
Klesklyper
Washi tape

Det er et liksom et tre under alle pakkene,
men det vises ikke så godt...

Her er årets kalender:


Den er den samme som i fjor,
dvs at jeg mest sannsynlig bytter den ut til neste år,
eller fornyer den :-)

Har valgt lysere farger på gavepapiret i år.

Nytt i år er også kalender til mannen i huset.
Han har fått sin i svart og hvitt og 
gavene henger på Dots fra muuto på soverommet.


Jeg har kun flax lodd kalender…
Kanskje jeg skal kjøpe meg en annen jeg også?
Det er så kos med kalender jo!

Har du kalender?

1 kommentar:

  1. Sånn er det nå for tiden:)
    Tradisjonen er jo pakkekalender, men selve kalenderen er forskjellig, slik har det alltid vært her og... og jeg tror faktisk ikke ungene husker noen av de, haha, kun pakkene som var av betydning:)

    Nå er det ungdommer her, så det er flaxlodd som gjelder - spennende det og:)
    Og de må dele premier over 1000,- :)) I fjor vant den ene 2500,- da var det veldig greit med den regelen:)

    Ha en fin fin kveld:)
    Fine kalenderpakker du lager, blir jo en del av interiøret:) ♡

    SvarSlett